Francie - Cestopisy

Korsika a Sardinie

Individuálně připravená cesta pomocí internetu.

KORSIKA A SARDINIE

31.7.2007 v 11.30 hod. dopoledne vyrážíme na 14 denní dovolenku.V Poštovné před přechodem jsme dotankovali naftu a koupili 10 denní rakouskou dálniční známku/280Kč. Rakousko jsme opustili v 18.30hod.ve Villachu a najeli jsme plynule na Italské dálnice- marně jsme vyhlíželi nějakou oficiální hranici,celnici apod. Prostě jsme najednou byli v Tarvisiu – prvním malebném italském městečku.
U Benátek jsme se dostali do parádní zácpa – byly zde nějaké karnevaly….a zaplatili první mýtné 10.90 eur.Za Benátkami jsme natankovali naftu,trochu si orazili vyrazili směr Livorno.Před Livornem jsme platili opět mýtné – 19.20 eur. A před Livornem jsme najeli na odbočku „Potro“/přístav/ a zařadili do řady na trajekt smět Bastia.Trajekty jsme měli koupené v ČR- 4osoby a os. Auto do 2m délky 118eur /využili jsme jacpot a měli auto za euro/.
V 9.hod. odplouváme v Livorna směr Bastia – kde jsme v e 13.hod. Do přístavu dorazila krom naší lodi ještě jeden trajekt a tak je zde mírný zmatek a ve 14.20 hod. konečně vyrážíme na 160 km cestu do Piany – cíle naší cesty. Cesta je pro spolujezdce úžasná – výhledy,panoramata….,ale pro řidiče dosti náročná.Rychlos nepřasáhla 40KM/h.Cesta je úzká a klikatá,vyžaduje plné soustředění a pozornost. Také značení nic moc. Nakonec hodně unavení dojíždíme v 19.30hod. na místo- Plage de Arone, kde máme zajištěno ubytovámí v rezidenci De Marine. Celkem jsme od domu ujeli 1227 Km.

1.9. – první den pojímáme jako ryze odpočinkový – obhlídka nejbližšího okolí, koupání a užíváme si písčité pláže,kde skoro nikdo není, paráda, proto i třetí den zopakujeme koupačku….

2.9. ráno je pod mrakem a my vyrážíme do Chalange- překrásná pastva pro oči- skalní útvary a azurové moře.Jako výchozí bod je kiosek/Chalets des Roches Blues/.Zde celkem prudce stoupáme vzhůru.Borovice nám občas dovolí pohled na bizardní skalnatou krajinu. Asi po 30min.přecházíme na pohodlnou lesní cestu a na křižovatce cest se vydáme po zelenočervené vlevo.Přecházíme přes kaštanový lesík a pokračujeme dolů. Vyšli jsme tam,kde jsme nechtěli,ale nebylo to daleko od auta. Pak jsme odjeli zpět do Piany,kde jsme dokoupili zásoby vína/5l krabice 12.75 eur/.Po prohlídce městečka se vracíme do Arone, kde nás čekají obrovské vlny.Takže si je užíváme do sytnosti. Paráda. 3.9. poprvé jsme koupili pečivo – bagety/kus na 1 euro-v kempu,jinak0,95 e./.V plánu máme výšlap na Capo Roso.Jde o skvělou vyhlídkovou trasu po červených skalnatých útesích.Navíc z „naší“ pláže krásně vidíme maják na výběžku,tak se chceme pokochat i pohledem z majáku na naší pláž. Vychází se asi 5km od ubytování v zatáčce od snach baru, kde necháváme i auto. Cesta trvá asi 1.5hod tam a stejně dlouho zpět. Cesta je pohodová,před koncem je zážitek vystoupat romantickým žlabem mezi skalami.Odměnou jsou nám nádheré výhledy až na záliv Golfe de Porto, hluboko/331m/ dole vnímáme šumění moře.Plošina na majáku je volně přístupná.
Po výletu jsme se opět vydali na pláž,kde dosti fouká a vzedmutý písek skvěle píchá.

4.9. se vydáváme opět do Chalane. Tentokrát vycházíme od „Psí hlavy“ vpravo po modré/cedule CHemin du Chateau fort“/,cesta vede dolů nádhernou skalní galerii a po 20min. se dostáváme k nádherné vyhlídkové plošině s pohledem na Chateau Fort,hradu podný skalnatý kolos nad azurovým mořem.Zde poprvé potkáváme Čechy- zájezd z CK Poznání. Zpět jdeme stejnou cestou a vracíme se do Piany. Po cestě se dostáváme do parádního“špun.tu“.'Uzká silnice,spousta aut i pěších a v protisměru autobus. Míjíme se sai o

2 mm.V Pianě doplníme zásoby vínka – tentokrát bereme 5l krabičku růžového/15eur/. A opět koupání.

5.9. balíme /o den dříve/,vracíme apartmán a dostáváme zpět kauci 300eur a vyrážíme na jih do Bonifacia./v 9.30hod./ V 11.15 bereme naftu v Ajaciu – hl. městě Korsiky a podaří se nám zaparkovat přímo na náměstí pod Napoleonem/v podzemí – 1.3eur/. Ajacio se nám moc líbilo a pokračujeme do Filitosy na prohlídku Menhiru /5eur/. Do Bonifacia dorážíme v 16.30 hod. a jsme uchváceni jak přístavem obklopeným bílými útesy i historickým městem vystavěným na skále.Celé staré město je opevněné – hrabdy mají 3km a byli postaveny v 11 století Janovany. V přístavu jsme navštívili malé akvárium/4Eura/ se živočichy žijicími v moři okolo Korsiky a večer si dáváme pivčo na žízeň a vínko na chuť v místním šantánu. Noc strávíme v autě v přístavu .

6.9.brzy ráno „vstáváme“ a přesouváme auto do přístavu a prvním trajektem opouštíme Korsiku a po 60 min. přistáváme na Sardinii v Santa Terese. Asi po 50kmpřijíždíme do Valerodie a zkoušíme hledat naše ubytování.Koupeme se a v 15hod. je ná předaný apartmán.Super domeček.Vydáváme se na průzkum nejbližšího okolí.

7.9. si děláme odpočinkový den, koupeme se, pozorujeme místní rybáře,naloďování lodí na auto.Pro nás celkem zajímavé manévry. Je neděle a tudíž je na pláži celkem živo – místní italové,které jsme pak už celý týden neviděli Jeden chytne chobotničky,ze kterých je Mirka úplně hotová. Asi proto si i nechá ježka rejdit po noze,až se jí i zapíchl.Takže doma čeká menší operace.,po které jsme si zašli koupit místní vínko – 5l demižonek za 6.50E/Bartolomeo/A nebylo vůbec špatné.

8.9. po snídani vyrážíme do 15km vzdáleného městečka Castelsardo.Nad městečkem se tyčí krásný hrad ze 12.století/vidíme ho z pláže/. Po prohídce hradu,hradeb a městečka Maňákovi kupují Adamovi hasičské auto/12.90E/,Bárami koupila nákupní koš /9E/.Vracíme se „domů“ a po kafíčku s pohárkem červeného odcházíme na pláž. Zde nějaký místní vyjídá mušličky a tak jich taky pár nasbíráme a večer je usmažíme v těstíčku/nic moc/. Hoši dokoupili zásoby červeného/5l za 9.90EDatavola Roco. 9.9.Jedeme do přístavu Golfo Aranci,kde si přebukujeme lodní lístky na zpáteční cestu a pokračujeme na Costa Smaragda. Naše první zastávka je v Porto Cervo- přístav celebrit,ceny tomu zcela odpovídají a tak odjíždíme a konečně se koupeme ve Smaragdovém moři – nádhera.Potkáváme se s ml. Slováky-příjemně pokecáme a navečer se vracíme do Valedorie. Jiřík nám ochořel, není mu dobře, vynechal i příjemnou koupel.Po příjezdu ulehá s Paralenem a my jdeme k moři, které je k našemu překvapení pěkně rozbouřené – mazec. 10.9. Jirka ještě není fit a tak opět kamarádí s Paralenem a tak bez něj vyrážíme na „naši“ pláž, kde relaxujeme celý den. 11.9. Jirkovi pořád není dobře a tak vyrážíme před Potro Torens do Alghery- malá Barcelona.Byli jsme celkem zklamaní, historické jádro se spoustou obchůdků,žebrající děvčata… A tak odjíždíme hledat Neptumovu jeskyni/Grotia di neptuno/- 10E. Po prohlídce se koupeme na soukromé pláničce- paráda a ještě jsme vylovili 2 červené hvězdice. Při zpáteční cestě bereme v Sasari naftu/59E/ a vracíme se za Jirkou. Zjišťujeme,že nám došel plyn a tak voláme do ofisu…..No, nakonec si to kafčo vaříme na nové bombě. A je pátek, balíme a jedeme pomalu na cestu zpět Ve Valedorii nám vrací kauci/100E/ a razíme do Golfo Aranci. Zde si dáváme oběd v rybí restauraci/skvělé špagety s mušlemi/ a naloďujeme se na trajekt.
Ve 22.40hod se vyloďujeme opět v Livornu a vyrážíme směr Cech republik. U Benátek platíme mýtné 19.20E a ve 4.30hod. bereme v Tarvisiu naFtu/50,05E/ a kupujeme rakouskou dálniční známku/7E/ a další mýtné 10.90E. V 5.15hod vjíždíme na území Rakouska a v 10.45hod. jsme ve Veselí na Chaloupkách.
Celková kalkulace pro 2 osoby: 17603Kč/ ubytování,nafta,trajekty,dálniční poplatky a známka/. .

Cestopis měsíce

• Fitness zvaný Réunion

Ostrov Réunion je tak členitý a různorodý, že je těžké sestavit pro něj spolehlivou předpověď počasí. Na druhou stranu nabízí činorodým cestovatelům spoustu aktivní zábavy: paragliding, surfing, pozorování velryb, prolézání lávových chodeb nebo více

• Za vůní modrého zlata

Pro mnohé je symbolem prázdnin, léta a absolutní relaxace. Její skvělá vína objevili už Římané, kteří jí dali jméno a zanechali po sobě pompézní amfiteátry. Pozdější obyvatelé založili tradici skvělé gastronomie, vystavěli malebné vesničky a více