Francie - Cestopisy

Putování po Korsice

Popis poznávačky na Korsice.

Naše cesta se začala jednoho večera opět na Zličíně v Praze. Cesta přes noc proběhla v klidu – místo v busu jsme dostali zase dobré, tak se to dalo přežít. Ráno jsme dojeli do Itálie, ale jelikož jsme to stihli v dobrém čase, tak jsme si po cestě udělali malou zajížďku do mramorového lomu u města Carrara. Prvně jsem viděla surový mramor – parádně bílé skalní bloky, z dálky to vypadalo jako by byly vrcholky zasněžené. Byl tam i obchůdek se suvenýry – krásné výtvory z mramoru a mnoho jiného, dokonce i za příznivé ceny. Tak první suvenýry byly na světě . Když jsme se prošli kolem a zároveň protáhli po noci v buse, tak jsme se vydali do přístavu v Livornu. Průvodce šel vyřizovat lístky na trajekt a my si dali první oběd ze zásob z domova. V „hale“ jsme povídali a jedli na lavici, když okolojdoucí paní se zarazila a hned se s námi dala do řeči, když slyšela češtinu. Svět je malý. Jela na Sardinii a taky čekala na loď, tak jsme prohodili pár slov a pak se šli pomalu nalodit. Docela provoz a trajekt obrovský (moje první zkušenost). Líbilo se mi, že tam měli na palubách lehátka a člověk si mohl zdřímnout a opalovat se. Kdo nechtěl být venku, mohl zalézt dovnitř a usadit se v pohodlných křeslech a sedačkách nebo si dát v baru něco dobrého. Po cca 4 hodinách jsme dopluli do korsického přístavního města Bastia, kde nastal docela chaos při vystupování. Lidí a aut bylo mnoho. Když jsme se dočkali našeho busu, tak jsme vyjeli na cestu po východním pobřeží na první noc do Solenzary. Ubytovali jsme se v hotelu ve starém stylu, šli se projít ven a něco ulovit k snědku. Zlákala nás pizza a vínko, pochutnali jsme si a odebrali se na kutě. Po snídani, která byla jako ve většině případů výborná, jsme vyjeli na jih Korsiky do města Bonifacio. Bylo krásně, slunce pálilo (až nás spálilo), i když se zprvu zdálo zima. Průvodce nám zajistil výlet lodí na Illes Lavezzi za 20 EUR a jelo se. Na ostrově jsme si prohlédli hřbitov, vyslechli výklad o té tragické události a nafotili krásné pohledy na obrovské oblé balvany a krásné průzračné moře. U mola, kde kotvila naše loďka, plavaly ve vodě medůzky. V určený čas jsme nasedli a jelo se směr jeskyně. Bylo štěstí, že bylo moře klidné, jinak by se nedalo zajet dovnitř – krásně barevné stěny a ve stropě otvor ve tvaru korsického ostrova. Pak se jelo zpátky do přístavu. Pokračovali jsme autobusem do Filitosy. Tam jsme se prošli parkem plných starodávných menhirů. Pak už směr hotel Ibiscus v Proprianu. Bylo jestě docela teplo, tak jsme se zašli vykoupat do krásného moře kousek od hotelu. Večer jsme zašli na pivo a docela jsme zapařili a šli spát až nad ránem. Díky tomu nám snídaně moc nejela, ale byla dobrá. Nicméně jsme to pak rozchodili na procházce po Vizzavonském lese. Po této procházce krásnou přírodou jsme se vydali směr hlavní město Korsiky - Ajacio. Prošli jsme si ho a opět směr hotel, tentokrát ve vnitrozemí. Hotel Aqua Dolce byl hodně na kopci, pokoje slušné a bazén už měli zavřený v tuhle pozdně odpolední hodinu, tak jsme se akorát osvěžili ve sprše něco pojedli a šli opět uhasit žízeň. Ráno byla skvělá snídaně (u každé snídaně zdomácněla hláška „zase šunka“ ) a opět jsme se nastěhovali do busu. První zastávka toho dne byla v městečku Cargese. Útulné malé městečko s pěkným výhledem na moře a zajímavým kostelíkem. Následovala krásná procházka v oblasti dolomitických Calanche. Tyhle scenérie nám braly dech. Bylo to jako v pohádce. Počasí vyšlo a asi nejhezčí fotky pocházejí právě z tohoto místa. Pokochali jsme se a opět se vydali na cestu směr Porto. Ubytovali jsme se v hotelu Vaita a šli dolů projít městečko. Vylezli jsme na janovskou věž a jelikož bylo velice větrno a moře bylo velmi neklidné, nemohli jsme uskutečnit plánovaný výlet lodí okolo zálivu. Dostali jsme volno a prošli jsme si uličky se suvenýry a dali si večeři. Večer a noc popisovat nemusim, probíhalo to klasicky a ráno jsme tradičně dostali zase šunku Posilněni jsme vyjeli na náročnou túru z údolí Spelunka do horské vesničky Evisa (převýšení 800 metrů). Kdo nechtěl, mohl jet autobusem a v Evise počkat na nás odvážlivce, co jsme to vylezli po svých. Po cestě jsme potkávali turisty ovšem v opačném směru a když jsme to zdolali, docela jsme chápali, proč to chodí opačně… No smůla. Ovšem nelitujeme té námahy, byly krásné výhledy, přecházeli jsme starodávné mostky a viděli i něco z fauny a flóry. Po cestě přes Col de Vergio jsme si v tomto horském sedle udělali zastávku, ovšem v té výšce byla strašná zima a tak jsme se jen rychle porozhlédli na výhledy, koupili nějaké místní specialitky a šli se schovat do teplého autobusu. Cestou dolů jsme zastavili u cesty a hned se k nám sběhla zdivočelá prasátka. Když jsme jim naházeli zbytky, mohli jsme se odebrat dále do města Corte. V hotelu De la Paix jsme dostali zajímavé malé pokojíky, kde se dveře, pokud je člověk nezamkl, samy otvíraly . Odložili jsme si zavazadla a šli na prohlídku města. Vyšli jsme na vyhlídku a průvodce popovídal něco o historii tohoto místa. Po zpáteční cestě jsme se ještě zastavili v několika kostelech a nakoupili opět nějaké suvenýry. K večeři jsme si také něco koupili a když se zešeřilo, odebrali jsme se do hotelu na poslední noc na Korsice. Ráno nás čekala opět klasická snídaně a cesta do přístavu Bastia. Nechali jsme autobus v přístavu a jali se projít si město. Je tam zajímavá pevnost, ze které je krásný výhled na přístav i město. Úžasné kytky všude lemovaly cesty a všudypřítomný ruch města nás doprovázel na každém kroku. Když nastal čas odjezdu nalodili jsme se a podřimujíce na palubních lehátkách, s myšlenkami stále na uplynulých cestách, jsme opět za 4 hodinky připluli do Livorna. Tím naše putování po Korsice zdárně skončilo a čekala nás jen noční cesta zpět k domovu. Malé shrnutí na závěr. Byli jsme rádi, že jsme Korsiku navštívili v květnu, vše bylo v květu a krásně zelené nespálené sluncem a přitom bylo krásně teplo, někdy až moc na objevné cesty. Z přírodních krás se mi nejvíce líbilo v oblasti Calanche. Překrásná příroda, scenérie jako ze snu. Z měst se mi nejvíce líbilo na jihu v Bonifaciu, toto krásné město bych doporučovala navštívit všem, kdo pojedou objevovat Korsiku. Přeji případným cestovatelům krásné počasí, které provázelo většinou i nás!

Cestopis měsíce

• Fitness zvaný Réunion

Ostrov Réunion je tak členitý a různorodý, že je těžké sestavit pro něj spolehlivou předpověď počasí. Na druhou stranu nabízí činorodým cestovatelům spoustu aktivní zábavy: paragliding, surfing, pozorování velryb, prolézání lávových chodeb nebo více

• Za vůní modrého zlata

Pro mnohé je symbolem prázdnin, léta a absolutní relaxace. Její skvělá vína objevili už Římané, kteří jí dali jméno a zanechali po sobě pompézní amfiteátry. Pozdější obyvatelé založili tradici skvělé gastronomie, vystavěli malebné vesničky a více