mik666 28.04.2011 14:23
cesta mimo dálnice 

zdravím, všichni se tu vyjadřují poněkud nekonkrétně, tak i já přidám pár svých postřehů. Po Francii jezdím už hezkých pár let a vždy se snažím vyhnout se placeným úsekům silnic (ne vždy to je ale vhodné, jsou místa, kde raději zaplatím, protože vím, že časová úspora mi finance vynahradí). Co se týče odpočívadel, tak jsou i na okresních silnicích, jen není nikdy jisté, jak často. Ale vždy je možné odbočit na vedlejší silnici a zastavit na nějaké polní cestě. Pokud potřebuješ nějaké dostupné služby, na předměstí větších měst jsou vždy nákupní zóny s řadou možností nákupů, WC, občerstvení. Co se týče tankování PHM, tak za poslední 4 roky se mi nikdy nestalo, že by automat u supermarketu nevzal moji obyčejnou VISA Elektron. Zlom nastal někdy v roce 2007. Před tím naše kreditky nefungovaly. Po natankování toho nejlevnějšího benzinu (a teď i nafty) u toho nejzapadlejšího supermarketu jelo subjektivně auto vždy lépe a s menší spotřebou (i s rakví na střeše) než na značkový benzín u nás.
Bezpečnost - snažím se cestovat pokud možno na noc a najezdil jsem skutečně hodně kilometrů. Nikdy jsem neměl ani náznak nějaké obavy o bezpečnost svojí či rodiny. Což neznamená, že se nemůže nic stát, ale k nějakému střetu se zločinem může dojít kdekoli. Nejnebezpečnější zážitek jsem měl kupodivu v Luzernu (což bych zrovna nečekal), kdy k nám za jízdy! chtělo přiskočit pár bezdomovců. No a tradiční Buloňský lesík, ale tam šlo o prevenci.
Kvalita silnic je rozhodně na vyšší úrovni než u nás. Někdy jsou silnice druhých a třetích tříd až překvapivě kvalitní a rychlé.
Rychlost také není vždy výsada dálnic. Někdy jsou dálnice totálně ucpané. Ale místní to většinou znají, takže jsou pak ucpané i okresky. Množství kruhových objezdů značně snižuje průměrnou rychlost. Proto pro jízdu po okreskách je ideální vybrat si pokud možno noční hodiny. Je mnohem menší provoz, ačkoli v posledních letech už stoupá hustota provozu i v noci.
Co se týče přespávání u silnic - pokud se domnívám, že bude vhodné udělat v noci přestávku (ať už kvůli únavě, nebo prostě proto, abych nedojel do cíle třeba v půl páté ráno), vždy si na Google maps ze satelitních snímků vytipuji potřebnou oblast pro odpočinek a najdu vhodné místo. Buď nějaké parkoviště, nebo polní cestu. Je lepší vytipovat míst víc, protože na místě jsem pak zjistil, že třeba ten nádherný plácek u přehrady je za plotem. Potom tady zastavíme třeba na 2-3 hodiny a spíme v autě. (pokud se to dá vydržet, hlavně děti). Nikdy jsme neměli žádný konflikt. Vždy je ale třeba respektovat fakt, že většina pozemků je soukromých.
Fígle? asi žádné nejsou. Dálnice jsou většinou oplocené, nebo alespoň se svodidly, takže asi ani s terénním autem nepůjde objet mýtné brány. Oni s takovou možností počítají a brání se.
No a teď konečně trasa, po které jsem dříve jezdil. Už je to sice pár let, ale nepředpokládám nějaké významné zhoršení. Spíše naopak. Každý rok jsme jezdili po lepší silnici a čtyřproudé (bezplatné) úseky byly delší a delší. Takže z Loun? Já jezdím z Teplic, to je podobné. Jedu trasu Chomutov, Karlovy Vary, Cheb (doufám, že objížďka přes Sokolov už bude zrušená), Pomezí, A93 směrem Regensburg, odbočit na A6 a dojet až do Saarbrücken. Dále do Francie (stále po dálnici, je zdarma) po A320 až do Freyming-Merlebach. Konec úseku zdarma je výrazně označen. Zde je třeba odbočit na souběžnou okresní silnici N3 a pokračovat směr Saint-Avold. Za tímto městečkem se odbočí vlevo na D910 (brzy se změní na čtyřproudovou) směr Faulquemont a dál až k dálnici A31. Zde jsou dvě varianty pokračování : jednak je možné použít (zdarma) dálnici A31 do Nancy a dále odbočit na N4 směr Paris. Nebo já preferuji jet francouzským venkovem přes půvabné městečko (musí se ale jet přes centrum a ne obchvatem) Pont-a-Mousson a dále přes Rambucourt a Commercy zase na silnici N4, která už vede až do Paříže. Varianta přes venkovské silničky mě vždy lákala, protože přes den je v malých francouzských městečkách vidět všude záplava květin, v noci jsou zase zajímavě nasvětlena. Přestože jsem po dálnici přes Nancy nikdy nejel, domnívám se, že časově obě varianty vycházejí přibližně stejně. Ta silnice N4 potom už je ve značné části tvořena čtyřproudovou silnicí, nebo alespoň tříproudovou, kdy prostřední pruh je střídavě po několika kilometrech určen pro ten či druhý směr jízdy. Takže přes Saint-Dizier, Sezanne dorazíme až na předměstí Paříže, kde u velkého Carrefouru odbočíme na pařížský obchvat N104 (doprava na sever), který nás přivede až na dálnici A4 (zde už zdarma), po níž dorazíme až na Paris-Periferique.
No a jsme v Paříži bez zaplacení mýta a přesto relativně pohodlně a bez nějakých stresů. Pokud si zvolíš na cestu denní dobu, musíš počítat se zdržením. Přeci jen všude obchvaty nejsou a občas bývají zácpy.
Časy a kilometry : cca 1130 km, zhruba v 8 večer jsme vyráželi z Paříže a v 8 ráno jsme už byli doma. Jezdím většinou bez nějak velkých přestávek.

Jak si rozvrhnout cestu? Poslední tankování absolvujeme u ÖMV (nebo nyní spíš ONO) na obchvatu Chebu, další odpočinek vychází někam kousek za Nürnberg. Skoro na všech pumpách a restauracích už němci vyžadují platit za WC. Po cca 4 hodinách jízdy dojedem na francouzskou hranici. Nyní už většinou vychází PHM levněji ve Francii. No a do Paříže to je ještě asi 4-5 hodin jízdy.

  • Anonym (3)
  • Anonym (6)
Gumak.Ln 29.04.2011 05:26
Re: cesta mimo dálnice 

Tak za tenhle příspěvek by jsem chtěl opravdu poděkovat. Něco takového jsem čekal, měl jsem např. obavu z toho, že silnice mimo zpoplatněné úseky dálnice budou vypadat jako např. u nás silnice tzv. 2.třídy s jedním pruhem v každém směru :o) Takže říkáte že s našema kartama nemájí problém na benzínkách, mám totiž také VISA electron i když budu mít u sebe i hotovost je lepší mít otevřené zadní vrátka :o) Ještě jednou děkuji za velice užitečné rady :-)

  • Anonym (4)
mik666 29.04.2011 09:44
Re: Re: cesta mimo dálnice 

Ono zase na druhou stranu nelze čekat žádné zázraky. Z Paříže do Saarbrückenu je to nějakých 350 km a z toho asi 100-150 km po normální dvouproudé silnici. Možná už zase míň - oni na rozdíl od nás stále budují. Na jiných silnicích je situace jiná a zejména v oblasti Riviery je vhodné používat placené dálnice.
Každopádně, tady je situace jiná. Plánovač Google říká, že po dálnici to je ze Saarbrückenu do Paříže 390 km a trvá to 3,5 hod. Po silnici N4 to je 420 km a trvá to 5 hodin. Mýto je 27€. Já tedy za 1,5 hodiny 27 € nevydělám, takže bych jel po N4. V noci bude časový rozdíl ještě menší. Nehledě na to, že dálnice si člověk užije přes Německo až až. Na okreskách je aspoň na co koukat. Taky na dálnicích jsou dražší pumpy.
Hotovost je určitě dobrá, ale s kartou jsme neměli problém ani v automatech, ani u obsluhy pumpy, ani v krámech.
Pro nákup oblečení doporučuji síť obchodů Kiabi. I když velice levné jsou věci především pro předškolní děti. Pro nákup potravin je nejvýhodnější řetězec Leader-Price. Ještě levnější než všechny Carrefoury a spol.
Šťastnou cestu

  • Anonym (3)

Při vkládání příspěvku do diskuze jako neregistrovaný uživatel budete mít u vašeho příspěvku zobrazenu IP adresu

:-) :-( ;-) :-P :-D :-[ :-\ =-O :-* 8-) :-$ :-! O:-) :'( :-X :-)) :-| <3 <:-) :-S >:) (((H))) @};-- \o/ (((clap))) :-@